Synopsis of a Theology of Life: A Baleten-on Play
(The following is a synopsis of a play shown inside the Balete Church during one vesper eve of the Fiesta of San Rafael Arcangel sometime in 1997)
Part I. Ro
Paraiso sa Balete
A. Narrative:
Ro
mga katigueanggan hay nagahambae nga ro damgo it Dios hay nagakatuman ag
nagakahanabo.
Kato anay, ro Dios nagdamgo. Anang guindamgo ro Banwang
Balete. Sa umpisa, ro Banwang Balete hay
owa guid it kaayosan ag owa it kabuhi. Madueum rong palibot samtang imaw hay
nagalibot-libot sa ibabaw kung tubi(being read in
total darkness).
Ag
sa anang damgo, ro Dios naghambae: “MAGHAYAG”. (full
light is switched on baring the children in tableau for their interpretation of
the Canticle of Sun)
B.
Canticle of Sun: rong
saot it tinuga.
C.
Narrative:
Sa
damgo it Dios, nagligad ro an-um ka adlaw umpisa ku anang pagtuga it tanan nga
butang sa Banwa it Balete. Nahamuot-an guid ra tanan it Dios sa baylo nga
nalipay guid imaw. Ag una sa hardin nga
nahamtang sa tunga it banwa, anang guinpaistar rong Baleten-on nga ana guid
nahamuot-an sa tanan nga butang nga makit-an ag indi makit-an (being read while a couple of children scatters petals of flowers on the
aisles as well as a soft instrumental music is being played).
D. Kahanga-hanga: rong saot it pagdayaw.
(nearing the end of the choreographic dance,
a couple of heckler rise from among the spectators to meddle with the dancers)
Part II. Rong
Handum nga mangin Dios
E.
Tableau: Social Situation
*
Focus on the Spirit of Competition
“guapa ako, maeaw-ay ka”,
“mayad ako, bulok ka”, maaeam ako, bungkoe
ka”, “sexy ako, matsa bariles ka”
·
Focus on Sexual Exploitation
“Wow, hanip sa puti.
Ano baea a sabon karon ay?”
F.
Tableau: Political Situation
·
Focus on Vote Buying
“Ham-an it abi indi ig
batunon?”, “Grasya eon ron”, “Alkansi man kita kon indi it himuslan”
G. Tableau: Economic Situation
·
Focus on Land Grabbing
“Amon a ra halin pa sa among kalolohan”, “Si Papa a’t
abi hay maabtik. Ngani sori eun lang sanda.”
H. Tableau: Ecological Situation
·
Focus on Excessive Logging
“Makwartahan a’t ro kahoy ngara. Pangtung-its ag pang
Tanduay.”
Part III. Paghimakas kung Kristianong Katilingban
I.
Song: Patalastas
ay Salamangka
J.
Tableau, Narrative and Song:
·
Focus on the Struggle for Integrity (SPECSE
approach)
“prayer rally—ro
mga tawo hay nagatikang-tikang nga may mga placard nga daea: ‘eugta para sa
tanan!’, ‘pangabuhian para sa kubos!’, ‘pag-ieingmanghuran’, ‘tamang
edukasyon’, etc.
·
Sa damgo it Dios, ro paghimakas it Banwang
Balete nga mangin isaeang ka katilingban nga diosnon hay naangot guid sa andang
pagkilaea nga si Jesu-Kristo hay ro bugtong nga Anak ku Amay, ro guintugyanan
ku Amay sa pagpahauli kung tanan nga butang sa Banwa it Balete (plucking of guitar “Hangkat sa Kristianong Katilingban” serves
as background music).
·
Song:
Espiritu ng Panginoon
scene: Jesus walks amidst the crowd
(those who were having a prayer
rally). The people notice him and begin
to pay attention to what his trying to say.
They sit down on the floor as he begins to sing: “Sumasa-akin ang
Espiritu ng Panginoon…”
Part IV. Rong
Hangkat sa Kristianong Katilingban
K.
Narrative and Sabayang Kanta:
·
Sa damgo it Dios, anang guintawag ro
Baleten-on pareho nga guintawag man nana si Cain ag guinpangutana: “Siin baea
si Abel? Ag si Cain nagsabat: “Ham-an
kakon mo imaw guina-usoy? Ako baea ro tagbantay ku akong igmanghod?”
·
Si Cain hay nakasabat eon sa pangutana ku
Dios. Pero ro Baleten-on hay owa
pa. Ano baea ro anang mangin sabat kara?
·
Song of Solidarity: Hangkat sa
Kristianong Katilingban
Ro tanan nga miembro ro
rayang pagpahayag hay magatipon sa stage nga nakakapit-bisig ag nagakanta. Nearing the end of the song, ro grupo hay
maga-change formation to highlight and adore the cross of the risen
Christ. Another song shall be sung as
Swan Song.
Ag
ro istoryia it paghimakas ku Kristianong Katilingban hay nagpadayon.
Comments
Post a Comment